TIC Jezersko
+386 (0)51 219 282
tic@jezersko.si
Domov O Jezerskem Kontakt Koristne info Novice in dogodki Narava Kultura Nastanitve Aktivnosti Kulinarika Gostišča Prireditve Paketi Lokalna ponudba Galerija V medijih

Uporabno

Češka koča na Spodnjih Ravneh (1543 m)

Na prepadnem robu Spodnjih Ravni že dobro stoletje Češka koča daje zavetje izletnikom, planincem, alpinistom in smučarjem, ki jih pod severne stene Grintovcev izvabi bodisi obet lepega poldnevnega izleta v pravljično gorsko okolje, kjer je kljub dostopnosti vseeno potrebno poprijeti za jeklenico.

Češka koča je najpomembnejše izhodišče in osrednja planinska postojanka na našem območju. Postavila jo je Češka podružnica Slovenskega planinskega društva ob pomoči Občine Jezersko davnega leta 1900. Odtlej je Češka koča dajala pečat planinskemu, pa tudi turističnemu življenju na Jezerskem. Upravlja jo domače planinsko društvo. Tipična češka kmečka hiša stoji na robu prepada na Spodnjih Ravneh pod severno steno Grintovca. Je najstarejša slovenska planinska koča, ki je ohranila svojo prvotno zunanjo podobo in notranji karakter. Postojanka je izhodišče za alpinistične vzpone in planinske ture, spomladi pa pobočja Spodnjih in Zgornjih Ravni omogočajo uživaško turno smuko prav izpod sten Dolgega hrbta, Grintovca in Kočne.
Češka koča je s svojim avtentičnim karakterjem in pravljičnim gorskim okoljem privlačen cilj že sama na sebi, do nje pa vodi mnogotero poti, vsaka s svojimi čari in doživetji.

POT IZ CENTRA JEZERSKEGA
Najdaljša in najbolj razgibana pot vodi iz centra Jezerskega. Z glavne ceste nas smerokaz usmeri čez most (parkirišče levo ob športnem igrišču) in po asfaltni cesti v smeri proti Grintovcem. Na vrhu prvega klanca se ob smerokazu odcepimo levo navzgor nadaljujemo po asfalti cesti, nato ponovno zavijemo levo na gozdno stezo, ki nas pripelje na cesto pod Makekovim marofom. Mimo marofa do odcepa levo na gozdno vlako. Na vlaki lahko opazite prve sledi vulkanskih kamnin: območje od tu do Štularjeve planine je bilo pred milijoni let delujoč vulkan. Po vlakah mimo Studenca do Zajezercev, kjer otroke razveseli Palčkova skala. Po poti do Kačjega roba in po obronkih Štularjeve planine do stika s potjo, ki pride iz Ravenske kočne. Sledi še lepši in bolj zahteven del poti, kjer vam jeklenice nudijo pomoč pri vzponu čez Štengce in Hudičeve klance. Čez mostičke in lojtrco vas pot privede do Mrzle doline, od koder vas čaka le še nekaj uživaških minut do koče. (Vir: Jezerska planinska pot. Vodič in dnevnik. PD Jezersko, Jezersko, 2018)

Dolžina poti: 3,8 km
Čas vzpona: 2 h

Izhodišče: Zgornje Jezersko - športno igriščeZgornje Jezersko - center

POT ČEZ ŠTULARJEVO PLANINO
Od Planšarskega jezera se po tematski poti sprehodite do parkirišča v Ravenski kočni. Na parkirišču vas smerokaz usmeri desno proti Štularjevi planini. Markirana pot do planine poteka v območju novozgrajene gozdne ceste: smerokazi vas usmerjajo na stezo, ni pa nič narobe, če jo uberete naokrog po cesti, v vsakem primeru pridete do Štularjeve planine. S planine nadaljujete po stezi mimo priključka poti s tovorne žičnice do priključka poti iz centra Jezerskega. Od tu naprej enako kot pri omenjeni poti: sledi lepši in bolj zahteven del poti, kjer vam jeklenice nudijo pomoč pri vzponu čez Štengce in Hudičeve klance. Čez mostičke in lojtrco vas pot privede do Mrzle doline, od koder vas čaka le še nekaj uživaških minut do koče. (Vir: Jezerska planinska pot. Vodič in dnevnik. PD Jezersko, Jezersko, 2018)

Dolžina poti: 4,8 km
Čas vzpona: 2 h

Izhodišče: parkirišče pod Turniparkirišče Ravenska Kočna

POT SKOZI MALO ŽRELO

Od Planšarskega jezera se po tematski poti sprehodite do parkirišča v Ravenski kočni, s parkirišča vas smerokaz usmeri naprej po cesti do tovornih žičnic. Ob označenem odcepu za Slovensko pot, Žrelo in Malo žrelo skozi gozd do melišč pod Češko kočo v smeri proti Žrelu. Po prodih v izteku Žrela mimo odcepa za Slovensko pot, nekaj zavojev višje na prodih vas smerokaz usmeri desno do Češke koče po poti skozi Malo žrelo. Sledi vzpon po strmem melišču,v zadnjem del pred kočo pa vas čez izpostavljen prehod skozi Rdečo peč pospremijo jeklenice. (Vir: Jezerska planinska pot. Vodič in dnevnik. PD Jezersko, Jezersko, 2018)